Dödens Majestät

Direktlänk till inlägg 11 februari 2019

Dimmu Borgir - Eonian

Av Dödens Majestät - 11 februari 2019 13:44

Jag bestämde mig när jag startade bloggen att endast behandla det hårdaste av band, så varför tar jag nu Dimmu Borgir? Jag tycker att den senaste plattan är riktigt hård och mörk. Dom har letat sig tillbaka till sina Black metal-rötter. Det är inte rakt igenom black metal, men en hel del. Med finns än en gång en pampig kör. Det förekommer även någon form av tribesång, vilket jag gillar skarpt.
Jag kommer inte gå in på varje låt. Recensionerna på den här sidan kommer bli lite kortare.
Jag köpte vinylen, en riktigt maffig pjäs. Gott om utrymme för två skivor och ett rejält häfte med grymma foton på bandmedlemmarna.
Jag gillar skivan skarpt och har spelat den många gånger redan. Vinylen är riktigt snyggt utförd och det klänser snyggt om omslaget.
En av deras bästa skivor i mitt tycke.


Ha det dögött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dödens Majestät - 15 februari 2019 17:37


Fått hem två mastodontskivor inom death metal-scenen. Ska bli mysigt att lägga på vinylspelaren. ...

Av Dödens Majestät - 14 februari 2019 11:53

1. Born From The Serpent's Eye 2. The Old Ones Are With Us 3. Angrboda 4. Mother Owl, Father Ocean 5. Fires Roar In The Palace Of The Moon En väldigt atmosfärisk Black metal-skiva som jag flrst trodde var från ett svenskt band då första låten ...

Av Dödens Majestät - 13 februari 2019 20:35

Vad tycker ni om gitarrsolon? Speciellt i lite mörkare, hårdare musik? Själv tycker jag att solon stannar av låtarna totalt och för det mesta inte passar in alls. Man lyssnar på någon övermäktig, mörk låt av t ex Behemoth och man dras in i dess värld...

Av Dödens Majestät - 12 februari 2019 08:52

1. A Throne Below 2. Nuclear Alchemy 3. Sacred Damnation 4. Ultra (pandemoniac) 5. Teufelsreich 6. Towards The Sanctuary 7. Furor Diabolicus 8. The Fire Of Power Jag fick upp ögonen för Watain när Close-up hade Lawless darkness på första pl...

Av Dödens Majestät - 10 februari 2019 10:33

Vad är det i extrem musik som lockar oss så? Är det att vi får släppa alla kontroller och bara dras med i ett kaos? Jag själv vill ju att det ska skära till lite i bröstet när jag lyssnar på musiken, det ska göra lite ont, då har ett band lyckats. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards